Alla inlägg under februari 2010

Av Linda Andersen - 14 februari 2010 09:22

Igår lämnade vi Plutten hos sin farmor och farfar vid tretiden. Det är alltid jobbigt att lämna bort honom även om man vet att han har det bra. Vi fikade lite där sen var det hem, duscha, hoppa i lite kläder och sminka mig lite (även om jag glömde mascaran, antar att det blir så när man inte längre sminkar sig så ofta) och sen åkte Anton och jag och åt god middag. Anton och jag kompletterar varandra jättebra när det handlar om mat, jag äter aldrig upp och han vill alltid ha lite mer än en portion. Så han är min slaskhink och äter upp mina rester :) Efter middagen så bowlade vi, Anton är världens sämsta förlorare så han var livrädd att jag skulle vinna, vilket jag också gjorde. Därför ville han spela biljard efteråt, så han skulle få vinna i något så det gjorde vi. Jag har aldrig spelat på riktigt så jag trodde att det skulle gå skitdåligt men jag vann en av två gånger, tror det sved ordentligt för Anton. haha :D 

När vi kom hem så tog vi ett varmt skönt bad och det var så härligt att bara tänka på varandra för en stund. Det är nog viktigt att komma ihåg att man var ett par redan innan man fick barn. Idag känns det som att vi är nykära, helt underbart. Det var inte helt fel att få sova ut ordentligt heller. Svantes tänder är verkligen på g nu, man ser en liten vit prick så han har haft jätteont och sovit oroligt i många nätter. Gråtit och vägrat somna om så det har inte blivit mycket sömn för hans föräldrar heller.

Nehe, nu ska jag röja lite här hemma. Sen ska vi ut och äta middag i Jämjö i samband med att vi ska hämta Plutten och sen kommer några vänner över ikväll för ännu en middag :)


Ta hand om er! 

Av Linda Andersen - 2 februari 2010 19:12

Jag älskar tisdagar, då träffas alltid ett litet gäng från BVC-mammagruppen. Idag var vi hos mig, fikade lite och busade med barnen. Man märkte verkligen att de små tyckte om att kunna leka fritt och ha lite plats att röra sig på istället för att vara på ett fik och få sitta i knät eller i barnstol. Även skönt för oss mammor att slippa dra på och av ytterkläder flera gånger, försöka dra vagnarna i snön och så finns ju allt man behöver här. Skulle någon ha glömt nåt så är det ju inte hela världen för jag har ju mat, blöjor och allt annat viktigt här. Alla barnen var glada hela dagen och en liten stund så synkade de så bra att alla sov samtidigt så vi mammor hade lite tid att bara sitta och slappna av. 


Nu ligger jag och min lilla pojk utslagna på soffan, Svante sover och jag slötittar lite på tv. Han är så fin min lilla prins och jag längtar så efter fler barn. Graviditeten med Svante var inte alls sådär mysig och härlig som jag trodde den skulle bli. Jag hoppas nästa blir det, då vill jag inte spendera så mycket tid på sjukhuset som jag gjorde när jag väntade Svante. 

Jag skulle gärna ha en liten till snart och jag tror inte att Anton skulle ha något emot det heller. Det är ju så mysigt med barn och jag hoppas på att få iaf ett eller två till. Blir lite extra sugen när jag läser gravidbloggar :)


ta hand om er!

Presentation



21årig tjej som älskar att sy, pyssla, baka, laga mat och hålla på trädgården. Jobbar i vanliga fall som frisör men är just nu mammaledig och hemma med mina två pojkar, Svante (-09) och Sixten (-10).

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards