Direktlänk till inlägg 26 december 2010

sova ut?

Av Linda Andersen - 26 december 2010 07:43

Vi har haft vår första barnfria natt som tvåbarnsföräldrar! (och nej, ni behöver inte kommentera att det är alldeles för tidigt. gör ni som ni vill så gör vi som vi vill.) Mina föräldrar skulle passa barnen igår kväll och Svante skulle stanna över natten. Känns så onödigt att dra upp honom när han sover så bra. Eftersom jag ammar Sixten skulle jag pumpa men han hade haft en riktig ätdag så det kom nästan ingenting så mamma köpte lite ersättning istället.

Anton och jag var ute och åt och sådär och sen när vi var hemma igen ringde mamma och sa att allt gick jättebra. Båda barnen sov och allt var lugnt. "Så jag vet inte, skulle ni hämta Sixten sen eller?" (=Sixten får gärna stanna över natten han också.)

Jag tycker alltid att det är jobbigt att lämna iväg dem men sen när man får höra att allt gått bra och man känner sig lugn och avstressad så förstår jag att det var bra. Anton och jag behöver nog också lite tid bara vi ibland. Hinna sitta och prata, mysa och bara vara. Se på varandra på samma sätt som vi gjorde när vi träffades. Jag blir alltid som nykär efter att vi fått hitta på något ensamma.

Jag tänkte pumpa innan jag gick och la mig( och lägga mjölken i frysen så det här slipper hända fler gånger) men jag somnade ifrån det så nu vaknade jag halv sju med två ömma, stenhårda fotbollar. Är det inte meningen att man ska ta en rejäl sovmorgon när man är barnfri? :)


Hoppas alla har haft en bra jul!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Andersen - 11 augusti 2011 22:24

Sitter och läser lite bloggar och blir sådär bitter.  Jag är nöjd med livet och är medveten om att jag har det väldigt bra. Ändå blir jag avundsjuk och bitter över onödiga och fjantigt dyra materiella ting. Jag vill också kunna köpa en massa fina k...

Av Linda Andersen - 8 augusti 2011 21:55

Den senaste tiden har jag fått många kommentarer angående att jag fortfarande ammar. Sixten är 10 månader och javisst, han börjar bli stor men vad har andra med det att göra? Vissa har sagt rakt ut "borde du inte lägga ner amningen snart?" eller "du ...

Av Linda Andersen - 30 juli 2011 15:10


När jag var 13-14 år lurade jag min mamma att jag var gravid. Jag ville bara se reaktionen. Till skillnad mot många andra mammor jag vet så tittade hon på mig och sa lugnt "ja men då får vi väl lösa det här då". Därför kändes det inte så svårt att be...

Av Linda Andersen - 1 juli 2011 11:46

Nu känns det som att jag äntligen börjar bli människa igen. Har varit ett par slitsamma dagar. Barnen har inte varit nöjda med någonting så dagarna har mest bestått av gnäll vilket lätt ger huvudvärk efter ett tag. Visst är det konstigt att mitt "m...

Av Linda Andersen - 22 juni 2011 13:12

..ta tvätten..dammsuga ..rensa ogräs ..förbereda middagen ..städa badrummen ändå sitter jag här med en kopp kaffe och tittar på skräptv. Båda barnen sover så jag tänker banne mig passa på!       ...

Presentation



21årig tjej som älskar att sy, pyssla, baka, laga mat och hålla på trädgården. Jobbar i vanliga fall som frisör men är just nu mammaledig och hemma med mina två pojkar, Svante (-09) och Sixten (-10).

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards