Alla inlägg under mars 2010

Av Linda Andersen - 31 mars 2010 08:56

Igår var det tisdag och det betyder ju mammaträff såklart :) I början brukade vi träffas på nåt fik och sen gå en runda på stan sen när barnen blev lite större och ville röra sig mer så började vi vara hemma hos varandra. Första gången var vi hos mig så jag hade ingen press, bjöd på lite baguetter, olika pålägg och lite kakor. Inget fancy direkt men sen har det här bara blivit större och större. Igår var vi hos Mary och Elly. Marys sambo har en restaurang här i stan så han fixade jättegod mat + efterrätt till oss och Mary hade bakat muffins. Behöver jag säga att jag var proppmätt när jag åkte därifrån? 

Det som är härligt är att jag inte tror att någon känner någon större press egentligen, alla gör vad de orkar och hinner. Vi pratade om det där igår, Mary har alltid varit väldigt emot mammagrupper eftersom alla ska tävla både med barnen och hur duktig man är hemma o.s.v men vi träffas mer för att få gnälla lite när det behövs men mest för att vi har jätteroligt ihop :) Ingen som jämför ungar, förhållanden eller nånting. 

Tisdagarna har verkligen blivit min favoritdag och det kommer bli så tråkigt sen när alla de andra börjar jobba och vi inte kan träffas så ofta längre. Jag jobbar ju halvtid nu men det ska jag bara göra till hösten. I oktober kommer nämligen en till liten skrutt. Lilla Svante ska bli storebror! 

Det är därför jag mått så dåligt den senaste tiden. Alla i mammagruppen tror att det är en flicka den här gången eftersom jag mår så annorlunda jämfört med sist. Jag tror att jag bara kan få pojkar så jag tror att graviditeten bara råkade vara annorlunda den här gången. Vi får helt enkelt vänta och se :)

Det är verkligen sant att magen syns snabbare med andra barnet. Nu i vecka 14 ser det snarare ut som att jag är i vecka 22. Tiden går så mycket fortare den här gången. Man hinner inte tänka på graviditeten lika mycket som sist och nu fördriver ju Svante tiden :)

Nu börjar lillprinsen bli gnällig så jag får fixa lite gröt till honom.


Ta hand om er! 

Av Linda Andersen - 24 mars 2010 08:33

japp, jag är usel på att blogga.

jag vill ju så gärna men orken och lusten finns inte alltid riktigt där. Den senaste tiden har jag inte mått så bra heller så all energi har fått gå till familjen och jobbet. Jag är galet trött hela tiden och nu har Svante haft en jobbig period så jag tar varje chans till att sova som jag får. Hoppas att det bara är fler tänder på gång så det här går över snart. Han är febrig emellanåt, vägrar äta, gnäller så fort man inte bär honom, han har blivit vinglig så han trillar och slår sig flera gånger varje dag och magen är konstig (inget vi behöver gå närmare på). Det här med att han vill bli buren hela tiden har resulterat i att jag har världens träningsvärk i vänsterarmen. Den kommer bli dubbelt så stor som högerarmen om det fortsätter såhär, haha! 


Nu sitter plutten och leker lugnt på golvet, han är ju så söt! Kan fortfarande inte förstå att han kommer från mig. Lite av Anton och lite av mig blev världens finaste lilla pojke<3

Nu beger han sig ut på äventyr bort mot hallen :) Älskar att se när han kryper iväg. Man ser några hårtussar bakom rumpan som guppar fram och tillbaka och så hör man "bankbankbank" när han flyttar händerna. Efter en liten bit sätter han sig och tittar så jag är kvar och sen ger han sig iväg igen. 

Jag får väl passa på att äta frukost nu när han är lugn.

Nu vet ni att vi lever iaf..


ta hand om er!

Presentation



21årig tjej som älskar att sy, pyssla, baka, laga mat och hålla på trädgården. Jobbar i vanliga fall som frisör men är just nu mammaledig och hemma med mina två pojkar, Svante (-09) och Sixten (-10).

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards